Czarnkow.INFO - Internetowy Serwis Informacyjny
    Strona główna     UrzÄ™dy     Kultura i atrakcje     W mieÅ›cie     Archiwum
Dzisiaj jest: 18 kwietnia 2024, czwartek.  Imieniny: Alicji, Apoloniusza, Apolonii, BogumiÅ‚a

free counters

Z WIZYTĄ W DREŹNIE

Początków przygody z Dreznem należy szukać w przystąpieniu przez młodzież Zasadniczej Szkoły Zawodowej Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego do projektu "Pierwsze kroki na rynku pracy. Kompleksowy program rozwojowy dla uczniów ZSZ", rozwijającego kompetencje w zakresie edukacji zawodowej.

Zwieńczeniem udziału w projekcie była wycieczka do Drezna, która stanowiła dla uczniów niezwykle ciekawe i pouczające doświadczenie. Rozpoczęła się bardzo wczesnym rankiem i trwała do późnych godzin nocnych. Wyruszyliśmy z Czarnkowa. Po kilku godzinach jazdy przekroczyliśmy granicę w Kostrzynie nad Odrą, by dotrzeć do celu naszej wędrówki, czyli Drezna. Największą atrakcją dla młodzieży, szczególnie kształcącej się w zawodzie mechanik pojazdów samochodowych, było zwiedzanie najnowocześniejszej fabryki VW Glaserne Manufaktur (Szklanej Manufaktury) i możliwość podziwiania samochodów wykonywanych ręcznie. Zainteresowanie uczniów nie tylko wzbudziły ekskluzywny design samochodów oraz nowoczesne silniki, ale także wyjątkowo ciekawa bryła architektoniczna fabryki, która wykonana została głównie ze szkła. Dzięki temu zwiedzający mogą przyglądać się procesowi składania samochodów i podziwiać precyzję oraz profesjonalizm pracowników.
Z klimatów techniki i nowoczesności przenieśliśmy się w atmosferę śladów przeszłości. Przemykając ulicami drezdeńskiej starówki, podziwialiśmy przepiękne zabytki architektury. Szczególne wrażenie zrobiły na nas Opera Sempera, kościół dworski Hofkirche, kościół Frauenkirche oraz Pomnik Augusta Mocnego, tzw. Złoty Rycerz. Na zakończenie naszej wizyty w Dreźnie udaliśmy się do Muzeum Transportu Verkerhsmuseum z bogatą kolekcją starych samochodów, gdzie mieliśmy okazję poznać historię motoryzacji oraz porównać z osiągnięciami nowoczesnej techniki.
Opuszczając Drezno, spoglądaliśmy przez okna autokaru. Pełni wrażeń, nowych doświadczeń i zapału, myśleliśmy o tym, by jeszcze tu wrócić i odkryć to, czego nie zdążyliśmy zobaczyć...
Hanna Karcz-Sowińska, Katarzyna Geremek

O serwisie  |   Dodaj do ulubionych  |   Ustaw jako startowÄ…  |   Miasto Czarnków  |   Miejskie Centrum Kultury
Redakcja Czarnkow.INFO: 64-700 Czarnków, os. Parkowe 21/37, tel/fax 600 545 261, czarnkow.info@onet.pl
© Marcin MaÅ‚ecki Jacek Dutkiewicz 2004-2024. Wszelkie prawa zastrzeżone.